Tv-reclame trekt meer aandacht dan social media reclame

Het medialandschap verandert dus WOS Media verandert ook mee, zo is er begin 2016 een volledig nieuwe website gelanceerd die past bij de veranderingen. De mogelijkheden van online marketing worden steeds groter, consumenten zijn altijd en overal actief. Dit maakt online adverteren erg aantrekkelijk.

Ondanks deze ontwikkelingen van online marketing hebben consumenten meer aandacht voor tv-reclame dan voor social media reclame. Wel vier keer meer aandacht! Hier zijn verschillende redenen voor:

Schermgrootte
Consumenten hebben meer aandacht voor branding momenten en logo’s in reclames op televisie dan online reclames. Met een groot beeldscherm wordt namelijk betere visuele aandacht gecreëerd.

Vermijden
Veel consumenten vermijden online reclame. Wel 47% van de consumenten klikken online reclames weg of negeren deze, omdat het als “hinderlijk” wordt ervaren.

Beïnvloeding koopgedrag
Na het volgen van een reclame op televisie gaf 25% van de consumenten aan het betrokken merk waarschijnlijk te kopen of uit te proberen. Deze reclame werd ook verspreid op social media waar maar 9% aangaf het betrokken merk te kopen of uit te proberen.

Kortom, reclames op televisie worden meer geaccepteerd door de consument dan online marketing.

Terug naar overzicht